noticia en PDF

El passat dijous 22 de setembre, l’Ajuntament convocà un ple ordinari, no sense trobar-nos amb una desagradable sorpresa.

En la porta de darrere de l’Ajuntament, estava la Policia local que ens va prohibir, de forma verbal, l’accés al saló de plens per portar càmeres, per ordre del Tinent Alcalde Sr. Adell, li demanàrem a l’agent esta ordre per escrit, que ens entregarem un poc mès tard i amb els testics dels agents de la Guàrdia Civil.

Varem sol.licitar la prèsencia de la patrulla de la Guàrdia Civil d’Alfafar, li ensenyarem el nostre escrit presentat per registre a l’Ajuntament on queden recollides les diferents sentències del Tribunal Constitucional (TC), Tribunal Suprem (TS), Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCA) i referents a articles de la Constitució Espanyola, on autoritzen la grabación d’actes públics municipals (el ple és u d’ells). També mostrarme als agents l’escrit amb la resposta per part de l’Alcaldessa al nostre document, on no ens negava la gravació del ple.

La patrulla de la Guàrdia Civil và sol.licitar la prèsencia dels seus superiors i es personaren en el lloc, ens van cominicar que devíem acatar l’ordre de la Policia local i aixi ho fèrem, entràrem al saló de plens sense càmeres.

En el ple, en l’apartat de precs i preguntes del públic, Reme Navarro va relatar estos fets a tota la Corporació Municipal i al públic assistent, ja que no estaven assabentats del que havia passat al carrer. i và comunicar que Compromís per Benetùsser interposaria una denúncia per esta acció davant del Jutjat de Catarroja, ja que tots els partits politics durant la passada campanya electoral proclamavem que volíem donar transparència, claritat i informaciò als veïns.

On està el dret per als ciutatans que ens otorga la Constitució Espanyola per una informació i difusió lliure?

Esta clar que este equip de govern (PP) i regidors de l’oposició (PSOE, EU i CDL), no volen que pogam exercir-lo, perque tots el portaveus dels partits politics components de la Corporació, per unanimitat, han aprobat la creació d’un Reglament Orgánic Municipal, pel qual es regirà les sessions plenaries.Esperem que tinguen en compte el nostre escrit avalat per les diferents sentències favorables a fer la gravació.

En este ple, el PSOE, en paraules del seu portaveu Eva Sanz, va dir que el seu partit no es negava a què es gravaren els plens, Reme Navarro li và recordar que en el passat mes d’abril, Compromís ja và sol.licitar per escrit i registre d’entrada a l’Ajuntament, fer la gravació del següent ple, i la seua resposta và ser que NO, en tot cas ja heu fariem en la següent legislatura..La resta de partits de l’oposició (EU i CDL) no feren cap comentari.

Perque tenim un Compromís amb tú i volem una informació clara i transparent continuarem treballant fins aconseguir la gravaciò i publicaciò dels plens o actes públics d’interes per a tots els veïns que no poden estar presents en el moment de la seua realització.

Vos informem que podeu vore en els arxius d’esta pàgina, tots els escrits i la denúncia formulada davant del Jutjat de Catarroja.

denuncia_compromis_alcadia_benetusser escrit_alcaldessa escrit_compromis_a_alcadia OFICI_POLICIA

escrit_alcaldessa

denuncia_compromis_alcadia_benetusser